2.9In een e-mail van 12 mei 2021 om 11:02 uur heeft [verweerder] aan [D] geschreven over een samenwerking tussen Zeelandia en [D] :
Fijn dat je zo enthousiast bent over de locatie
Nog even over de eerste lezing in Amsterdam. Ik wil daar zelf bij zijn omdat het de opstart is van een Zeelandia productie en vooral om de tekst te horen en ook om de tekstaanpassingen dramaturgisch door te spreken met [S] en jou
Via de datumprikker van [E] komt er wel een datum uit
Het is belangrijk, zeker als jullie straks in Amsterdam repeteren dat het contact met Zeelandia (artistiek met mij en productioneel met [F] ) goed loopt (en vanzelfsprekend ook met de rest van Zeelandia)
Nog voor de duidelijkheid: [1] heeft de voorkeur van jou & [S] als nieuwe titel, toch? Of hebben jullie het daar nog even over voor het definitief wordt?
Benieuwd wie er nu scenografie en kostuums gaat doen
In een e-mail van 12 mei 2021 om 15:32 uur heeft hij aan haar geschreven:
De 24ste kan ook voor mij, is Pinkstermaandag, dus rustig op de weg. Ik kan [G] dan in Antwerpen oppikken en terugbrengen
Ik vind [1] wel sterke titel (en we spelen op locatie ook bij [1] (liefst met mooie zonsondergang), benieuwd naar reactie van de collega’s”
Naar aanleiding van deze e-mails heeft [C] bij e-mail van 13 mei 2021 om 17:59 uur aan [verweerder] geschreven:
Ik denk dat het goed is de titel te bespreken in het team maandag, dit omdat het niet alleen over productie gaat.
Verder geef je in je mail naar [D] aan dat het belangrijk is dat het contact met Zeelandia goed blijft, met jou en met [F] , maar volgens mij organiseren wij de repetities, zijn wij de producent, is het onze productie en is het dus aan ons om het repetitieproces in eigen hand te nemen. Daarnaast spreek je hier wederom alleen namens productie maar ook marketing/ [I] heeft een belangrijke rol in deze. Voordat er dit soort zaken met artistieke team worden besproken is het wenselijk dat wij eerst zelf duidelijk hebben hoe wij willen produceren, waar we willen repeteren e.d.
Zodat we helder kunnen communiceren naar het artistieke team en in the lead zijn.
Ik vind het zeer spijtig dat ik dit soort zaken wederom aan moet geven, ook omdat we hier vorige week ook hebben besproken en ook meerdere malen daarvoor.
Het is niet goed voor het proces en voor de manier waarop we als team mijn inziens moeten werken.”
[verweerder] heeft daarop geantwoord in een e-mail van diezelfde dag om 22:20 uur:
Titel graag in team bespreken, dat geef ik ook aan in mijn mail aan [D] (Benieuwd wat de collega’s ervan vinden)
En de andere opmerking die je geeft vind ik in dit geval onterecht: ik geef naast de nood aan goede artistieke contacten en het productionele (wat [F] nu bij deze productie zal gaan doen) ook aan dat dit ook moet met de rest van Zeelandia. En deze mail was net geschreven om bij [D] aan te geven dat Zeelandia de eerste lezing organiseert om juist in the lead te blijven en als team de manier waarop te dragen inclusief de vragen en noden van marketing, etcetera. Laten we al die zaken maandag bespreken met alle betrokkenen, ik wil echt niet over iemand heen springen.
Ik wil graag in vertrouwen werken en in team en hoop dat onze teambuilding er toe kan bijdragen dat dit ook wederzijds is.”